3 דוגמאות לעבירות זיוף והעונשים עליהן

למרבה הצער, עבירות זיוף הן לא נדירות כפי שהיינו מקווים ותיקי זיוף רבים מגיעים מדי שנה לפתחם של בתי המשפט בישראל. מדובר בעבירה שמשמעותה מעילה באמון לצורך השגת דבר מה במרמה, תוך מצג שווא בעל אופי עברייני. על סקאלת הזיופים ניתן למצוא מקרים רבים בעלי עונשים משתנים. הנה מספר דוגמאות לעבירות זיוף. 

 

הגדרת עבירת הזיוף

עבירות הזיוף משתייכות לעבירת פגיעה ברכוש, וספציפית יותר- בעבירות מרמה, עושק וסחיטה. העונשים בגין עבירות זיוף נובעות מנסיבות המקרה, כאשר עיקר המשקל נמצא על שאיפתו של החשוד בזיוף להשיג דבר מה באמצעותו, מה שמחמיר את העונש בצורה משמעותית.

עם זאת, ברוב המקרים יזייף אדם בהכרח במטרה להשיג דבר מה מחברו, אחרת אין לו סיבה לזייף. עורך דין דני אורדן יכול לסייע לכם במידה ואתם מואשמים במי מסעיפי הזיוף השונים, שכן הוא בעל ניסיון רב של ייצוג משפטי משני צידי המתרס.

 

זיוף מסמכים

"הודות" לטכנולוגיה המתקדמת שמשתפרת ומתפתחת בכל יום, זיוף מסמכים הפך לקל וזמין למדי עבור המבקשים. זיוף מסמכים הינה עבירה המתייחסת למי שמנפיק את המסמך המזויף, כמו גם לזה המגיש אותו ביודעין כי מדובר במסמך מזויף. דינו יהיה כדינו של מנפיק המסמך, והם צפויים לעונש מאסר של עד שלוש שנים. על הפרקליטות יהיה להוכיח כוונה פלילית בעצם הנפקת והשימוש במסמך המזויף על מנת להרשיע גם את מגיש המסמך.

 

זיוף של עובד ציבור- חומרה כפולה

כאשר מדובר בזיוף של עובד ציבור, העונש צפוי להיות חמור יותר מעצם העובדה שהעובד מעל באמון הציבור, בעצם היותו מזייף מסמך שעליו היה ממונה לשמור. אם הזיוף נעשה על מנת לקבל דבר מה, דוגמת שוחד, העונש יאמיר לעד חמש שנות מאסר, ובנסיבות מחמירות יכול לטפס לעד שבע שנות מאסר. מעצם היותו עובד מדינה החשוף למידע רגיש, מעילה באמון הציבור במקרים אלו מחמירה את העונש.

 

זיוף חתימה

זיוף חתימה נחשב גם הוא לחמור למדי, כאשר אדם מזייף חתימה ללא שניתנה לו כל סמכות שהיא לעשות זאת, ובאופן בו נראה שהמסמך אכן נחתם על ידי אותו אדם שחתימתו זויפה. מדובר בעבירה חמורה כאשר המסמכים הרלוונטיים הם צוואות, מסמכים רפואיים, תצהירים שונים ואפילו מסמכים עסקיים. הדבר נכון גם לזיוף שטרות, דרכונים או גיליונות אלקטרוניים.

 

חשיבותו של עורך דין במקרי זיוף

במידה ואכן מצאתם את עצמכם נקלעים לסיטואציה הקשורה לתיקי זיוף, חשוב לבחור את שירותיו של עורך דין הבקיא בחומר ובעל ניסיון בתיקים כאלה. רק ייצוג משפטי איכותי של עורך דין מקצועי יסייע לחשודים בעבירות זיוף, כאשר האינטרסים של לקוחותיו נמצאים בראש מעייניו. ליווי של עורך דין בתיקי זיוף כוללות עבודת הכנה מקיפה לחקירות משטרה, ייצוג בבית המשפט, עריכת תצהירים והגעה להסכמי טיעון.

עבירות זיוף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין נכות כללית
עריכת דין
קביעת אחוזי נכות כללית – מדריך מקוצר

מלבד הפגיעה במצב הבריאותי וביכולת לנהל שגרת חיים נורמטיבית, למצב של נכות עלולות להיות השלכות כלכליות מהותיות, הן בשל ההוצאות הרפואיות והן בשל הפגיעה ביכולת ההשתכרות. בכדי להקל על ההתמודדות

צבע אדום
נושאים נוספים
האם אפשר להוריד כתמי שוקולד ושמן מהספה

  אחת הבעיות המתעוררות דרך קבע, בעיקר בבתים שיש בהם ילדים קטנים, היא בעיית הכתמים שנוצרים על הספות, על כורסאות ועל פריטי ריהוט נוספים בבית. כתמים כאמור יכולים להיות כתמי