בניית מודלים בהדפסה תלת מימדית

אם לפני 30 או 40 שנים מישהו היה אומר לכם שבשנת 2020 תהיה אפשרות להדפיס מוצרים דרך מדפסת תלת מימד, קרוב לודאי שהייתם צוחקים עליו ואומרים לו שהוא הוזה. אבל היום, כשמדפסת תלת מימד היא מוצר כל כך מפותח ושימושי, אפשר בהחלט להגיד לאותו האדם שהוא צדק. בזמן שהעולם מתקדם קדימה גם תחום הייצור הולך ומתפתח, ובמאמר הקרוב נרחיב קצת יותר על בניית מודלים בהדפסה תלת מימדית.

 

פטיש, מסמר, ניקח מהר

אז שלא כמו שלומית שבונה סוכה וצריכה לנסות ולבנות כל מיני דגמים לפני הדגם הסופי, כשמדברים על בניית מודלים בהדפסה תלת מימדית אין שום צורך להצטייד בפטישים ומסמרים,  ולמה? פשוט מאוד – הכל נעשה באופן ממוחשב.

כן, במקום לייצר עוד דגמים ועוד דגמים, לבנות, לפרק ולבנות מחדש –כשמדובר על הדפסה תלת מימדית הכל קורה במחשב עם תוכנות הבנייה המשוכללות והמתקדמות ביותר.

בניית מודלים בהדפסה תלת מימדית

אתם בטח רוצים לדעת איך עושים את זה, אז מצוין שהגעתם. בגדול, קיימות כמה וכמה תוכנות שתפקידן להוות לכם עזר בבניית מודלים בהדפסה תלת מימדית, כשכמה מהן חינמיות וכמה מהן בתשלום. תשלום עבור התוכנות יפתח בפניכם בדרך כלל עולם רחב יותר של אפשרויות עיצוביות, אבל הדבר הוא ממש לא חובה במידה ואתם לא מגיעים להדפסה תלת מימדית מהתחום המקצועי.

לעומת זאת, אדריכלים ומעצבים נעזרים רבות בתוכנות ואף משלמים על השימוש בהן כדי לא להיות מוגבלים באפשרויות.

 

יתרונות של הדפסה תלת מימדית

נשאלת השאלה למה בכלל לעבור להדפסה תלת מימדית ומה היתרונות שלה, ויש לשאלה הזו כמה תשובות מובהקות וברורות ביותר. אז קודם כל ובראש ובראשונה מדובר כאן על עלויות נמוכות יותר בהרבה, משלב העיצוב, התכנון והבנייה ועד שלב הייצור עצמו. בעוד שייצור של אב טיפוס למוצרים מסויימים יכול להגיע גם לעשרות ומאות אלפי שקלים, הרי שבשימוש בהדפסה תלת מימדית העלויות מסתכמות בסכומים הרבה יותר נמוכים. זאת בשל הגישה הנוחה לתוכנות העיצוב והדיוק של המוצר עוד לפני שלב הייצור שלו – כך שאין צורך לייצר ולפתח עוד ועוד מוצרים בעוד ועוד כסף.

בנוסף, כשמדברים של מדפסות תלת מימדיות מדברים על מהירות הדפסה גבוהה ביותר, דבר שמהווה יתרון נוסף להדפסה תלת מימדית.

 

באיזה חומר גלם נבחר?

עם מדפסות תלת מימדיות אתם יכולים לבחור חומרי גלם איכותיים וידידותיים לסביבה שישמשו בסיס למוצרים שאותם אתם מדפיסים. בנוסף, תוכלו להוסיף לכל מוצר מודפס את רמות הגימור שמתאימות לו – כמו גימור דמוי עץ, מתכת, אבן ועוד.

עולם שלם של אפשרויות

לסיכום, בניית מודלים בהדפסה תלת מימדית הולכת ונהיית נפוצה יותר מרגע לרגע והיא גם מומלצת ביותר בשל שלל היתרונות שהיא מכילה בתוכה. מאחלים לכם בהצלחה ובנייה מהנה!

מדפסת מתקדמת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיווק דיגיטלי באינטרנט
דיגיטל
שיווק דיגיטלי באינטרנט

שיווק דיגיטלי באינטרנט נועד למשוך את תשומת הלב של הצרכנים ולהגדיל את המכירות. אז מהו בדיוק שיווק דיגיטלי באינטרנט והאם אפשר לבצע אותו באופן עצמאי?   שיווק דיגיטלי באינטרנט מאז

צילום
צילום
אילו סוגי ציוד צילום קיימים

ביקור אקראי במוזיאון לצילום שערכנו בשבוע שעבר, גרם לנו להתעניין בתחום זה. לכן, החלטנו לצאת ולסקור את הנושא באופן מעמיק. מדריך זה הוא הראשון בסדרת מדריכים מקיפה שתעלה לרשת, ובה

ספק אינטרנט
עסקים
איך תבחרו ספק אינטרנט מומלץ לעסק שלך?

בעידן הדיגיטלי של היום, חיבור אינטרנט אמין ומהיר הוא חיוני לעסקים בכל הגדלים. בין אם אתם מנהלים סטארטאפ קטן או תאגיד גדול, בחירת ספק האינטרנט המתאים יכולה להשפיע באופן משמעותי