ביטוח רכב – אילו ביטוחים כל אדם חייב לעשות

קניתם רכב חדש – מזל טוב! רגע לפני שממלאים דלק ויוצאים לנסיעה ראשונה חשוב לדאוג לביטוחים הנדרשים, כדי שאם חס וחלילה יקרה משהו תהיו

מכוסים.

במדריך זה נציג בפניכם את שלושת ביטחי הרכב שחשוב לעשות.

 

ביטוח חובה

כפי שניתן להבין משמו, ביטוח חובה הוא ביטוח רכב שחובה לעשות לפי חוק. לפי פקודת ביטוח רכב מנועי משנת 1970, אדם שנוהג ללא ביטוח רכב חובה דינו שלושה חודשי מאסר או קנס של 750 ש"ח. ביטוח חובה מכסה את כל פגיעות הגוף של מי שמעורב בתאונת הדרכים, בין אם מדובר בנהג הפוגע, הנהג הנפגע, נוסעים אחרים ברכב, הולכי רגל וכדומה. חשוב לדעת כי ביטוח חובה אינו מכסה פגיעה ברכוש, וחברת הביטוח לא תכסה נזקי רכוש מפוליסה של ביטוח חובה.

הפוליסות של ביטוחי החובה אחידים בכל החברות. חשוב לעשות ביטוח חובה מיד עם העברת הבעלות על הרכב ולדאוג שעותק של הביטוח נמצא ברכב בכל זמן.

 

ביטוח מקיף

ביטוח המכסה כל פגיעה ברכב שלכם, כמובן שכפוף לתנאי הפוליסה. זה כולל פגיעה של הרכב בתאונת דרכים, פגיעה מאסון טבע, ונדליזם וכדומה. החוק לא מחייב לעשות ביטוח מקיף, אך בכל זאת מומלץ לעשות זאת במידה ומחיר הביטוח אינו מהווה חלק גדול מערכו של הרכב, וזאת משום שביטוח חובה מכסה נזקי גוף בלבד ולא את הנזקים לרכב. בניגוד לביטוח חובה, בביטוח מקיף הכיסויים עשויים להיות שונים מאוד מחברה לחברה ולבדוק מהם הכיסויים שאתם צריכים ועל מה ניתן לוותר. מומלץ לפני שאתם קונים רכב לברר כמה יעלה לכם ביטוח מקיף, שכן גם עבור רכבים יקרים ביטוח מקיף יכול לעלות הרבה ודווקא אז הוא נצרך מתמיד.

מספר דוגמאות לכיסויים שמציעות חברות ביטוח: רכב חלופי במצב של טוטאל לוס, ביטוח שמשות שמונע העלאה של הפרמיה שתשלמו להבא, פיצוי בגובה של רכב חדש מאותו הסוג, ביטול ההשתתפות העצמית לנזק לעל סכום מסוים ועוד.

 

ביטוח צד ג'

בדומה לביטוח מקיף ביטוח צד ג' אינו חובה אך מאוד חשוב לעשות אותו. ביטוח צד ג' מכסה כל נזק שהרכב שלכם גרם לגוף אחר – זה יכול להיות רכב אחר, גדר, עמוד חשמל וכדומה. מומלץ מאוד לא לנסות לחסוך ולעשות ביטוח חובה בלבד, שכן נזק הנוצר מתאונת דרכים יכול להגיע למאות אלפי שקלים, ולמעשה גם נזק קל שאתם גורמים לרכב אחר יכול לכאוב לכם מאוד בכיס.

גם כאן ישנם הבדלים משמעותיים בין חברות הביטוח השונות, ואלו נוגעים לסכום הכיסוי המקסימלי בתאונות דרכים וסכום ההשתתפות העצמית. חשוב לשים לב לשני אלה, שכן הם אלו שייקבעו בסופו של יום כמה תצטרכו לשלם במקרה של תאונת דרכים או נזק שהרכב שלכם יצר.

שימו לב שביטוח צד ג' שלכם כולל גם כיסוי הוצאות משפטיות במידה ותתבעו על ידי הנפגע בבית המשפט.

רכב מבוטח

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סיוע של עורך דין
עריכת דין
הטרדה מינית עובד קבלן

רבים מאיתנו מבלים שעות רבות במקום העבודה שלנו, לעיתים אף יותר זמן מאשר בבית, כאשר מטבע הדברים אנחנו מקיימים אינטראקציות שונות עם שאר החברים לעבודה, חלקן חבריות וחלקן מסתכמות בקשרי

רכב מיני
רכב
ההבדל בין מכונית היברידית למכונית רגילה

אין ספק כי המכוניות ההיברידיות עומדות לשנות את כל מה שידענו לגבי ענף הרכב. מה מבדיל בין מכונית היברידית למכונית רגילה? להלן המדריך המלא.   מה ההבדל בין מכונית היברידית