אמנות האיור בספרי ילדים

אם יצא לכם לקרוא לאחרונה ספרי ילדים, כנראה שמתם לב לכך שיש שוני בין האיורים השונים שמופיעים בהם. בתור הורים לילד סקרן שקורא שוב ושוב את אותם ספרים מידי יום, יצאנו לבדוק מה עומד מאחורי האיורים הללו וגילינו שיש עולם שלם. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את אמנות האיור שבספרי הילדים.

 

אמנות האיור שבספרי הילדים – כמה מילים אודותיה

חשוב לציין כי אמנות האיור נמצאת בכל ספר ילדים איכותי. שכן, מאיירים לא יושבים סתם כך ומאיירים את הדמויות והרקע שמסביב. כל ציור בא לידי ביטוי לאחר שנערך שיח מעמיק עם כותב הספר. שוחחנו למשל עם מאיירת וסופרת וביקשנו לדעת מה עומד מאחורי עיצוב הדמויות. לשמחתנו, הם שיתפו אותנו במידע רב, כך ששוחחנו אתם מעל לשעתיים וקיבלנו מידע מעניין ביותר. גילינו כי יש איורים שמעבירים מסרים שונים, דרך הציור, ללא שימוש במילים כלל. הנה כמה מהמסרים המעניינים ביותר שמועברים בספרי ילדים מוכרים:

  • מסרים פוליטיים
  • מסרים מגדריים
  • מסרים אישיים

בחרנו להתמקד בשורות הבאות במסרים הללו ולאפשר לכם לצלול יחד אתנו אל מאחורי הקלעים של הספרים.

ספרי ילדים

איורים שמעבירים מסרים פוליטיים

מסתבר שיש הרבה ספרי ילדים מוכרים שמעבירים מסרים פוליטיים באיורים שלהם מבלי שהקוראים בכלל שמים לב. חשוב לציין כי מדובר בספרים שונים שאתם מכירים באופן אישי. כן, אלה ספרים שגדלתם עליהם ואתם זוכרים אותם מילה במילה. אנו מזמינים אתכם לפתוח את הספרים הללו ולנסות להבין איפה מסתתרים מסרים פוליטיים ולאיזו תקופה הם מתייחסים.

 

איורים שמעבירים מסרים מגדריים

יש ספרים רבים שמעבירים מסרים מגדריים עם וללא תשומת לב לכך. אם נסתכל על ספרים שנכתבו לפני 20 שנה ויותר, אנו נראה כי ישנה הפרדה מגדרית בין בנים לבנות. כלומר, אם נראה איור של ילדים משחקים, סביר להניח שהבנים ישחקו בכדורגל, מכוניות צעצוע ובטרקטורים.

בעוד הבנות, ישבו לשחק ביחד עם בובות ברבי וכדומה. איורים של ספרים עדכניים עשויים להראות תמונה הפוכה. שכן, כיום יש מודעות רבה לשוויון מגדרי. כך שסביר להניח שתראו ילדות משחקות עם הבנים בכדורגל ובנים שמשחקים בבובות ורודות. כאן מדובר דווקא באיורים עם כוונה. כלומר, יש מאחוריהם אג'נדה ומטרה להביא לשינוי בתחום.

ספרי ילדים

איורים שמעבירים מסרים אישיים

ספרים רבים מעבירים מסרים אישיים לילדים מבלי להשתמש במלל. שכן, זה ידוע שילדים צריכים כמה שפחות מילים ויותר ציורים ויזואליים. לכן, תוכלו לראות שיש ספרים ש"מקטינים" את המפלצות וגורמים להם להיראות קטנות ולא מפחידות. כל זאת כדי להקל על ההתמודדות עם פחדים שילדים חווים בשלבי ההתפתחות השונים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר מקרוב את אמנות האיור שבספרי הילדים. בשלב זה אתם יכולים להיות בטוחים כי תוכלו "לקרוא" את האיורים בעת קריאת הסיפור לילדים שלכם ולהבין מה עומד מאחוריהם.

ספרי ילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חשמלאי
בעלי מקצוע
חשמלאי 24/7

חשמלאי מקצועי ומוסמך עם רישיון בתוקף הוא הפתרון שלכם לבעיות חשמל. יתרה מכך, החשמלאי צריך להיות זמין 24/7 לבעיות חשמל דחופות. מתי תזדקקו לחשמלאי באופן דחוף – על כך במאמר

שיש ומטבח
לבית ולגינה
איך מתקנים ידיות למטבח שלב אחר שלב

רכשתם ידיות למטבח ואתם רוצים להתקין אותן? מעוניינים לבצע התקנה נכונה תחזיק מעמד לכמה שיותר זמן? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל הטיפים הכי חשובים שיש בנושא הזה.   בחירת

בנק למשכנתאות
משכנתאות
האם ניתן לבחור בכל בנק בשביל לקחת משכנתא?

בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ער שעולה ברשתות החברתיות בנוגע לנטילת משכנתאות בבנקים השונים. שיח זה גרם לנו להבין כי עלינו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו שעסקו בנושאים בנקאיים