אלימות במשפחה – הגנה משפטית

אלימות במשפחה נחשבת לעבירה חמורה במשפט הישראלי, והיא יכולה לגרור ענישה משמעותית. אם נפלתם קורבן לתופעת האלימות במשפחה, או לחילופין, הואשמתם בגרימת האלימות – קראו כאן על האפשרויות המשפטיות העיקריות העומדות לרשותכם.

 

 סוגי אלימות במשפחה

אלימות במשפחה יכולה לכלול אלימות פיזית, מילולית, נפשית, מינית וכלכלית, והיא יכולה להתקיים בין כל בן או בת משפחה, כולל ילדים. אם אתם סובלים מאלימות במשפחה או שהואשמתם בגרימת אלימות, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לסיוע משפטי לעורך דין פלילי מומחה כמו ערן עזרא – משרד עורכי דין.

 

צו הגנה

החוק למניעת אלימות במשפחה קובע כי בית המשפט רשאי להוציא צו הגנה כנגד בן משפחה שהתנהג באלימות, או שקיים חשש שהוא מהווה סכנה לבני משפחתו. לאחר הגשת טופס בקשה לצו הגנה לבית המשפט, יתקיים דיון בין המבקש לבין שופט. אם הבקשה תתקבל, ייקבע מועד לדיון נוסף עם שני הצדדים, שלאחריו ניתן להאריך את הצו עד לשנה במקרים חריגים. צו ההגנה כולל איסור הטרדת הקורבן, הרחקה ממגורי הקורבן והגבלות נוספות.

 

צו למניעת הטרדה מאיימת

צו נוסף שניתן להוציא כנגד בן משפחה אלים הוא צו למניעת הטרדה מאיימת. באמצעות הגשת בקשה לבית המשפט, ניתן להוציא צו הטרדה מאיימת במקרים בהם אדם הטריד אדם אחר, איים עליו או פגע בגופו. הצו תקף גם במקרים של אלימות במשפחה וגם במקרים מחוץ למשפחה. הצו פועל בדומה לצו הגנה, הן בתור נאשם והן בתור קורבן העבירה.

 

הליך פלילי

הליך פלילי כנגד הנאשם באלימות מתקיים לאחר הגשת תלונה במשטרה מצד הקורבן, במסגרת עילות מחוק העונשין. אירוע תקיפה עשוי לגרור עונש של מקסימום 4 שנות מאסר, בעוד אלימות הכוללת חבלות חמורות יכולה לגרור עונש של עד 10 שנות מאסר. בנוסף, ניתן לתבוע תביעת פיצויים אזרחית, לאחר הוכחת הנזקים שנגרמו לקורבן.

 

סיוע משפטי לקורבן אלימות במשפחה

אם נפלתם קורבן לאלימות במשפחה, יש לפנות מידית לעורך דין פלילי מנוסה. עורך הדין יסייע בזירוז הוצאת צו הרחקה, יאבק על זכויותיכם ויספק לכם הכוונה משפטית לבניית תיק תביעה משמעותי ומגובה בראיות.

 

סיוע משפטי לנאשם בעבירות אלימות במשפחה

אלימות במשפחה נחשבת לעבירה חמורה במיוחד, ולכן אם נאשמתם באלימות זו יש לפנות באופן מידי לעורך דין פלילי מנוסה בתחום, עוד טרם החקירה. עורך דין המייצג את הנאשם ינסה לאסוף ראיות נוספות, לבחון את אמינות התלונה ולצמצם את הפגיעה בחירותו של הנאשם.

 

סיכום

תביעה במקרים של עבירות אלימות במשפחה עשויה להיות מורכבת מבחינה נפשית ומבחינה משפטית. כדי לעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר, יש לפנות לעורך דין פלילי מנוסה אשר ילווה אתכם לכל אורך הדרך, הן אם אתם נאשמים בגרימת עבירה והן אם אתם קורבן לעבירה.

סוגי אלימות במשפחה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אלימות במשפחה - הגנה משפטית
עריכת דין
אלימות במשפחה – הגנה משפטית

אלימות במשפחה נחשבת לעבירה חמורה במשפט הישראלי, והיא יכולה לגרור ענישה משמעותית. אם נפלתם קורבן לתופעת האלימות במשפחה, או לחילופין, הואשמתם בגרימת האלימות – קראו כאן על האפשרויות המשפטיות העיקריות

פורץ מנעולים מקצועי
בעלי מקצוע
למה חשוב לשים מנעול איכותי

בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער בכל הנוגע לבחירה במנעולים איכותיים. אנו מאמינים שהעניין נוגע לנו ונמצא סביבנו פשוט בגלל שאנו מתגוררים בתל אביב. העיר שמוכרת למי שלא גרים בה