אילו זכויות קיימים לתושבי מדינת ישראל בעת מחלה קשה

לצערנו הרב אנשים רבים עלולים לחלות במהלך חייהם במחלות שונות וקשות מאוד. כאלו שיכולות להשבית אותם או לפגוע באופן ניכר בהתנהלות היום יומית שלהם, וכתוצאה מכך גם בפרנסה שלהם. אך חשוב לדעת ולהכיר כי לחולים במחלות קשות בישראל ישנן זכויות שתפקידן להגן עליהם בזמן המחלה ולצמצם את הפגיעה. בואו לקרוא ולהבין אילו זכויות מגיעות לתושבי מדינת ישראל בעת מחלה קשה.

 

המדינה באה לקראתכם

מי שחולה במחלה קשה ובני משפחתו שסובבים אותו, יודעים כמה קשה ממילא ההתמודדות עם המחלה, עם עלויות הטיפולים וכמובן עם הפגיעה הכלכלית. גם מדינת ישראל מבינה את המציאות המורכבת שנכפית על אדם שחלה במחלה קשה, ומציעה מגוון זכויות והקלות עבור אלו שחלו. מימוש זכויות רפואיות הוא דבר חשוב, ותוכלו לעשות אותו כמו שצריך רק כאשר תבינו ותדעו אילו זכויות יש לכם בכלל.

 

פטור ממס הכנסה לחולה במחלה קשה

לחולים במחלה קשה מגיע פטור ממס הכנסה במצבים שונים. במידה ואחוזי הנכות (גם אם זמנית) שנקבעו לחולה הם למעלה מ-89.1 אחוזים, יהיה החולה זכאי לפטור ממס במשלח יד (שכיר או עצמאי) מהכנסה של עד כ-615,000 שקלים, בגין השכרת נכסים יהיה החולה זכאי לפטור מהכנסה של עד כ-72,000 שקלים.

 

פטור ממס בעת משיכת קרן הפנסיה

פטור שרבים לא מודעים אליו ולא מכירים אותו. במידה ואדם חולה במחלה קשה, יוכל למשוך את כספי הפנסיה שלו גם לפני גיל הפרישה ללא תשלום מס. בדרך כלל, מי שרוצה למשוך את כספי הפנסיה לפני הזמן, יחויב במס מאוד גבוה של 35 אחוזים. עבור חולים במחלה קשה יש הקלות בנושא זה והם יוכלו למשוך את הכסף ללא מס.

 

קבלת קצבת נכות

חולים במחלה קשה שבעקבות מחלתם נגרמה להם נכות כלשהי, גם אם באופן זמני, יוכלו לתבוע מביטוח לאומי קצבת נכות כללית שתקבע בהתאם לאחוזי הנכות שנגרמה להם עקב המחלה ובעקבות ליקויים נוספים שאינם קשורים למחלה.

 

ייעוץ תמיכה ושיקום

חולים במחלות קשות יוכלו לקבל טיפולים, קבוצות תמיכה, ימי עיון בנושאים שונים, פעילויות, ייעוץ זוגי ועוד טיפולים משלימים הקשורים למגוון תחומי החיים על מנת לעזור להם לעבור את תהליך ההחלמה הקשה ואת השיקום שלאחריו.

 

נקודות זיכוי ממס לבן הזוג

במידה ובן הזוג של האדם החולה צריך לפרנס אותו, והפך למפרנס יחיד בעקבות מחלתו, ונקבעו לחולה מספיק אחוזי נכות על פי החוק, זכאי בן הזוג לקבל נקודות זיכוי ממס ובכך להקל על בני הזוג ולהגדיל את הכנסותיהם בחודש ללא צורך לעבוד יותר.

 

היעזרו בדמות מקצועית כדי לקבל את מה שמגיע לכם

לעיתים קרובות מדי לצערנו אנחנו שומעים על סיפורים בהם היה צריך להילחם עם הביטוח הלאומי על קבלת הזכויות שמגיעות לכל אחד, לכן מומלץ להצטייד בעורך דין מקצועי שיעזור לכם לעבור את התהליך בהצלחה.

מחלה רצינית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית מחסה
כללי
לא מתפשרים – הכל על בחירת דיור מוגן

ההורים והסבים שלנו, בני הגיל השלישי יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוהה. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים למצוא דיור מוגן איכותי שיענה על צרכיהם. המדריך הנוכחי יצא לבדוק מה הם הפרטים

ביטוחים
ביטוחים
כך תמצאו את כלל הביטוחים שלכם

המעקב והניהול של פוליסות ביטוח עלול להיות מפותל ומורכב. אתגר זה מתחזק עוד יותר כאשר צריך לאתר פוליסת ביטוח ספציפית בתוך שפע של מסמכים ורשומות דיגיטליות. הנה כמה הצעות שיעזרו