איך עובד ביטוח דירה?

ביטוח דירה הוא ביטוח המבטח את הדירה מפני נזקים אליהם היא חשופה. הבנקים למשכנתאות מחייבים רכישת ביטוח דירה לפני קבלת המשכנתא. הם לא רוצים למשכן נכס שעלול לאבד מערכו מבלי שיהיה לבעליו את היכולות לתקן את הנזקים. באמצעות ביטוח דירה, גם אם מתרחש נזק, בעל הדירה מקבל את כיסוי עלויות התיקון מחברת הביטוח. ביטוח דירה, מה זה ואיך עובד העניין? על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע. אז בואו נתחיל.

 

מה זה ביטוח דירה?

ביטוח דירה הוא ביטוח הכולל שני ביטוחים מוכרים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה הוא הביטוח הנכלל גם בביטוח משכנתא והוא מכסה את עלויות התיקון של נזקים הנגרמים למבנה עצמו – קירות, ריצוף, מערכות מותקנות צמודות והיא לא חלה על תכולת הדירה.

ביטוח תכולה לעומת זאת מכסה אך ורק עלויות נזקים שנגרמו למבנה הבית. זה יכול להיות מכשירי חשמל יקרים, תכשיטים, ציוד רב ערך ועוד (יש ציוד שאם מוסיפים אותו, מדובר בהרחבה נוספת). מוזמנים להיכנס לקישור לעוד מידה על ביטוח דירה.

 

מה ביטוח דירה כולל?

ביטוח דירה מגן על מהבנה מפני נזקים אפשריים העלולים להיגרם לו. זה יכול להיות גניבה, שריפה, אסון טבע ועוד. יחד עם זאת, יש מקרים בהם לא תהיה זכאות לקבלת פיצוי על הנזק הנגרם: פגיעת טיל, מרד אזרחי ואפילו פינוי והרס הדירה בהתאם לחוק. ביטוח מבנה בסיסי כולל ביטוח המגן על מבנה הנכס. הוא לא כולל את ביטוח תכולה ותמיד כדאי להוסיף ביטוח זה. לצד ביטוח זה, ניתן להוסיף הרחבות נוספות חשובות.

 

הרחבות בביטוח דירה

כיסוי ערך הקרקעי – אם נזק התרחש בדירה ונניח הדירה נשרפה. גובה הפיצוי שינתן יהיה בהתאם לערך הכינון של הנכס. הוי אומר: עלות הבנייה מחדש. המבוטחים לא יקבלו סכום איתו הם יכולים לרכוש נכס חדש, כי ערך הקרקע לא יועבר אליהם. ניתן להרחיב את הביטוח ולקבל פיצוי גם על ערך הקרקע במקרים כאלו.

ביטוח צד ג' – ביטוח זה מבטח אתכם מפני נזקים שנגרמו למישהו אחר בגלל הדירה שלכם. זה יכול להיות בעל מקצוע שהחליק וניזוק, זה יכול להיות שריפה שפרצה מדירתכם ושרפה את דירת השכנים וכן הלאה. במקרה כזה חברת הביטוח תכסה את עלויות הנזק הנגרשם לצד השלישי.

 

איך מוזילים את עלויות הביטוח?

עולם הביטוח הוא תחרותי ומבוטח המעוניין להוזיל את מחיר הביטוח שלו יכול להפעיל משא ומתן עם חברות הביטוח. כל חברה מעוניינת לבטח כמה שיותר אנשים וכך, חברות הביטוח מסכימות להתגמש על המחיר. צריך לדעת איך לנהל משא ומתן כזה. ההמלצה היא לרכוש ביטוח דירה דרך סוכן ביטוח שיוכל ללוות אתכם גם בהמשך, אם תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח בהמשך. סוכן ביטוח ידע להפעיל קשרים עבורכם.

ביטוח הבית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש על המדרגות
ביטוח
מהו ביטוח אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא דבר מצער ששיכול לקרות לכל אחד. בין אם זה בעקבות מחלה, פציעה, תאונה ועוד, כולנו יכולים להגיע למצב שבו נמנעת מאתנו היכולת לעבוד בעל כורחנו. בדיוק

איך לצרוך שמן CBD

העלייה בהיקף הביקוש לצורך צריכה של שמן CBD עלתה באופן משמעותי, אולם צרכנים רבים של השמן אינם מודעים לעובדה כי על מנת לצרוך את השמן באופן אפקטיבי יש לפעול בשתי