איך להשתמש במראות כדי להגדיל את הבית

מראות הם פריט חיוני בכל בית. לרוב משתמשים בהן בחדרי הלבשה וחדרי רחצה מסיבות פונקציונליות לחלוטין – כדי לראות איך אתם נראים לפני שאתם יוצאים מהבית, אבל מעצבי פנים כבר מזמן לא מתייחסים למראות כאל פריט פונקציונלי בלבד, אלא משתמשים בהן לעיצוב הבית וליצירת אשליית מרחב ונפח. איך הם עושים את זה?

 

מראה מראה שעל הקיר – מה קורה במראה כשאתם לא מסתכלים?

מראות אמנם קיימות קודם כל כדי שתוכלו לראות את עצמכם, לשפר, או להחמיא לעצמכם על איך שאתם נראים, לדייק את הלוק שלכם לפני יציאה מהבית וכדי שיהיה לכם נוח להתארגן, אבל האמת היא שהמראה ממשיכה "לפעול" גם כשאתם לא מסתכלים. מראה מכפילה את הבבואה של כל חפץ המשתקף בה והדבר מקבל משמעות יתרה כאשר החפץ המשתקף מפיץ אור, כמו נר, מנורה, או חלון למשל. האור מכפיל את עצמו והחלל בו נמצאת המראה נעשה מואר יותר.

 

דינמיות ותנועה – איך המראה עושה את זה?

התחושה הדינמית המתקבלת מההשתקפות במראה יוצרת אשליה של מרחב ועומק ולכן מומלץ להתקין דווקא בחללים גדולים בבית מראות גדולות ומעוצבות, שיעצימו את תחושת המרחב. בחדרים קטנים לעומת זאת, מומלץ להתקין מראה מתאימה לגודל החדר, במיקום אסטרטגי , שיעזור לתת תחושה של חדר גדול יותר, או להשתמש דווקא במראה גדולה ולהציב אותה מול החלון למשל, כדי לתת תחושת עומק ולהעצים את האור הטבעי בחדר.

 

להכניס פנימה את החוץ

מראות יכולות לשמש כפריט עיצובי יפה, במיוחד כאשר מדובר על מראות מעוצבות, עם או בלי מסגרת מרשימה, שהופכת את המראה לפריט עיצובי המזכיר תמונה יפה. יחד עם זאת, בגלל התכונה של המראה לשקף כל דבר שנמצא מולה, חשוב למקם אותה מול סביבה אסתטית ויפה, כך שהיא תעצים דווקא את היופי ולא את הכאוס, השורר באופן טבעי בחלק מחדרי הבית. יתרה מכך, אם אתם רוצים להדגיש את תחושת המרחב בבית, מיקום של מראה גדולה מול חלון פנורמי ענק בסלון, בייחוד חלון הפונה לנוף מרשים, לגינה ירוקה, או חצר מטופחת, מכניס הביתה את החוץ, מעניק לחלל אשליה של שהיה בחוץ ומאפשר למראה לתפקד ממש כמו תמונה גדולה ויפה על קיר הבית.

 

בחדר הרחצה – מראה גדולה או קטנה?

חדר הרחצה הוא אחד המקומות בהם חייבת להיות מראה איכותית, אבל רוב חדרי הרחצה הם קטנים ולכן הדילמה – מראה קטנה או גדולה? למעשה עדיף להתקין בחדר הרחצה מראה גדולה יחסית, גם אם הוא קטן, כדי לקבל בבואה גדולה, איכותית ומחמיאה של עצמכם, לחיזוק הביטחון העצמי וליצירת סביבה מעוצבת גם בחדר הרחצה.

 

לסיכום – הקסם של המראות משדרג את הבית

כמו מים, גם מראות יוצרות השתקפות של מה שנמצא מולן, אבל לא כמו המים, מראה יכולה לספק השתקפות חלקה, מרשימה ומחמיאה, בתנאי שהן מיוצרות באיכות גבוהה, מעוצבות בהתאמה לקו העיצובי הכללי של הבית ומתאימות בגודלן לחדרים שבהם הן נמצאות. לרכישת מראות לבית היכנסו לאתר.

מראות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קידוח בנטוניט
כללי
מה הם קידוחי בנטונייט?

אתם רגע לפני רכישת שטח קרקע ויצא לכם לשמוע שלל מושגים המשתייכים אל עולם הבנייה שאין לכם שום מושג מה משמעותם? קידוחי בנטונייט למשל? אם כך הגעתם למקום הנכון. כאן

ריצוף בעיצוב מיוחד
הכל לבית
פרקט או ריצוף – מה עדיף לסלון הבית

לבית חדש לגמרי, או לצורך שיפוץ הסלון – הריצוף הוא אחת הבחירות החשובות והמשפיעות על נראות הסלון, על הקלות של תהליכי הניקוי ועל הנוחות. בחירת הריצוף משפיעה במידה ניכרת על