איך לבחור מגבר כריזה שיתאים לבית ספר

בעסקים ומוסדות גדולים יש צורך להעביר מסרים והודעות לקהל בקול וזאת עושים באמצעות מערכת כריזה. אחת הטעויות שעושים לפעמים בבחירת מערכת כריזה היא התייחסות אך ורק ומגפון וזאת מתוך מחשבה שהקול יוצא מתוך המגפון ולכן הוא זה שהכי חשוב. עם זאת מדובר במערכת מורכבת יותר שמה שחשוב בה זה המגבר. כיצד בוחרים מגבר כריזה למוסדות וגופים גדולים כגון סופרמרקט או בית ספר?

 

מהו מגבר כריזה?

מגבר כריזה הוא אחד הרכיבים החשובים במערכת הכריזה, וזאת משום שהוא מספק את עוצמת הקול עבור מערכת הכריזה כולה. מה שחשוב באיכותו של מגבר הכריזה זה שילוב מיטבי בין עוצמה לבהירות, כלומר שהמגבר יוכל להגביר את הקול במידה מספקת לצרכים שלכם מצד אחד ושניתן יהיה להבין מה נאמר בכריזה מצד שני.

 

הגדרת הייעוד של מערכת הכריזה

לפני שבוחרים ממגבר כריזה חשוב להבין ולהגדיר את הייעוד של מערכת הכריזה באופן כללי. האם מערכת זו משמשת להודעות? האם אלו הודעות ארוכות או קצרות? האם היא משמשת למוזיקת רקע, או שמיועדת להשמעת מוזיקה באיכות גבוהה? כל אלו פרמטרים רלוונטיים מאוד בבחירת מגבר הכריזה ומערכת הכריזה באופן כללי.

 

התאמה לגודל המוסד / מבנה

אחד הדברים החשובים בבחירת מערכת הכריזה ובפרט מגבר הכריזה הוא ההתאמה לגודלו של המוסד או המבנה. בפרט חשובה ההתאמה בין המפרט הטכני של המגבר לבין גודלו של המוסד או המבנה, וזאת משום שככל שהמבנה גדול יותר כגון בית ספר גדול במיוחד כך צריכה להיות התאמה טובה יותר בינו לבין הרמקולים והמיקרופונים הפזורים במבנה.

 

הקפדה על תקן

במוסדות כגון בתי ספר מקובל לבחור מערכת כריזה שעומדת בתקן של מכבי אש ומשטרת ישראל. בית ספר הוא מוסד גדול כאשר מסרים והודעות שעוברים במערכת הכריזה צריכים להישמע באופן ברור בחלל גדול, ומערכת כריזה שעומדת בתקן של מכבי אש ומשטרת ישראל היא מערכת כריזה חזקה ומוגברת.

 

פיצ'רים נוספים במערכת הכריזה

כאשר בוחרים מערכת כריזה חשוב להבין את הצרכים שלנו ממנה ומתוך כך נובעים גם הצרכים לפיצ'רים נוספים. למשל, בבתי ספר חשוב במיוחד שמערת הכריזה תשמיע את הצלצול לשיעורים ולהפסקה, ולכן יש לשלב שעון צלצולים אוטומטי. תכונות אחרות יכולות להיות חיבור לשני מגברים בו זמנית או השמעת מסרים נפרדים ושליטה נפרדת באזורים שונים.

 

אחריות המגבר ומערכת הכריזה

מומלץ לבחור בחברה שתספק לכם אחריות על מערכת הכריזה וכן שירות לקוחות מקצועי שיסייע לכם במקרה של תקלה.

 

כיצד משדרגים מערכת כריזה קיימת?

קיימות מספר דרכים לשדרג מערכת כריזה קיימת:

  • להוסיף למערכת הקיימת מגבר כריזה ייעודי, לחבר רמקול שופר ולהשתמש ברמקול כריזה נייד.
  • עבור בתי ספר, הוספת שעון צלצולים מובנה שמצלצל באופן אוטומטי וכך חוסך התעסקות של אנשי צוות. שדרוג זה הוא חד פעמי ולא מצריך התעסקות נוספת.
  • חיבור מיקרופון שולחני לאזורים שונים המאפשרים שליטה נפרדת בכל אזור.

 

מערכת שמע

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עלה
לבית ולגינה
אילו מוצרים צריך לגידול הידרופוני בבית?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים החלו לגדל צמחים בשיטת ההידרופונית. הידרופוניקה היא שיטת גידול המאפשרת לגדל צמחים מנותקי מצע, ללא חיבור לקרקע. בשיטה זו הצמחים מקבלים את החומרים המזינים הנחוצים