אזרחות אמריקאית לילדים: היתרונות מול החסרונות

ארה"ב נחשבת לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ואנשים רבים ברחבי העולם חולמים על האפשרות לקבל את האזרחות האמריקאית הנחשקת.

כישראלים, אנחנו לעיתים מתלבטים האם אזרחות אמריקאית לילדים שלנו היא דבר טוב, ובצדק, כשלהחלטה זו קיימים יתרונות וגם חסרונות, שאותם נציג

במאמר זה

 

כפר גלובאלי

אנחנו חיים במציאות מודרנית המתפתחת בקצב מסחרר, עד שלעיתים קשה לעקוב אחרי כלל השינויים האחרונים. חלק משינויים בולטים אלו, שניתן להגיד ששינו את חיינו מן הקצה אל הקצה, הוא האפשרות לתקשר עם אנשים ולהגיע כמעט לכל מקום בעולם תוך שעות ספורות.

כך, המונח "כפר גלובאלי" הפך למציאות ממשית במאה ה-21, כשאפשרויות התקשורת וההגעה המהירות, מאפשרות לכל אחד ואחד, להיות אזרח של מספר מדינות, ובמרבית המקרים אף ליהנות מאפשרויות נרחבות יותר כתוצאה מכך, בעיקר בתחום הכלכלי, דוגמת לימודים, השקעות ותעסוקה.

 

אזרחות אמריקאית

ארה"ב היא מעצמה דמוקרטית עולמית והיא נחשבת בעיני רבים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כך, עבור אנשים רבים ברחבי העולם, האפשרות להפוך לאזרחי ארה"ב היא בגדר חלום קסום הנמשל לזכייה בפיס.

ככלל, מי שזכאי לאזרחות אמריקאית הוא כמובן אדם שנולד בגבולות המדינה. אפשרות נוספת לקבלת אזרחות, שאינה תלויה בלידה בגבולות ארה"ב, מוקנית מכוח האזרחות הקיימת של ההורים או הסבים. גם אם אתם, הוריכם או סבכם לא נולדתם בתחומי ארה"ב, תוכלו לאחר שהייה (באופן חוקי כמובן) של חמש שנים, להגיש בקשה להתאזרחות.

קריטריונים אלו מעמידים את הזכאים בעמדה טובה לקבלת אזרחות אמריקאית, אך תהליך קבלת האזרחות האמריקאית הוא די סבוך וארוך, ומצריך התערבות של אנשי מקצוע כפי שתוכלו למצוא אצל MasAmerica.

 

אזרחות אמריקאית לילדים – יתרונות מול חסרונות

כהורים, חשוב לנו לדאוג בראש ובראשונה לתנאים הטובים ביותר עבור הילדים שלנו, ולהבטיח עבורם עתיד ואיכות חיים גבוהה. בעיני רבים מאיתנו, אחת הדרכים הללו היא להעניק לילדים שלנו את האפשרות לאזרחות האמריקאית, בשל קיומם של יתרונות רבים:

  • מעצם היותה מעצמה דמוקרטית, אזרחי ארה"ב זוכים לשפע של חירויות פרט, המעניקות להם חופש כמעט בלתי מוגבל לנהל את חייהם בצורה שהם בוחרים.
  • מלבד חירויות הפרט, אזרחי ארה"ב יכולים ליהנות מהטבות כלכליות שונות ומגוונות.
  • להיות אזרחים של מעצמה מקנה הגנה מצד הרשויות השונות בארה"ב, הן בתחומי המדינה עצמה והן מחוצה לה.
  • לארה"ב קשרים מפותחים כמעט עם כל מדינה בעולם, המקנים לאזרחיה כניסה חופשית מבלי צורך בוויזה.

לצד היתרונות הבולטים, הגורמים לאזרחות אמריקאית להיות חלומם של אנשים רבים, קיימים גם חסרונות, שלא כולם מודעים אליהם:

  • חובות מס – ארה"ב מחזיקה בעמדה נוקשה בכל הנוגע למיסוי, כך שחובת דיווח חלה על כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו מתגורר בארה"ב.
  • גברים עד גיל 26 מחויבים להעביר את פרטיהם לרשויות גיוס החירום.
  • כאזרחים אמריקאים, רשויות האכיפה יכולות לזמן אתכם לשמש כמושבעים בחבר מושבעים.

בסופו של דבר, לפני שמחליטים על תהליך אזרחות אמריקאית לילדים, כדאי להיוועץ באנשי מקצוע מומחים ולבדוק את מכלול השיקולים כדי לקבל החלטה מושכלת.

 

מסמך מעבר בין מדינות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גנב
ביטוחים
האם הביטוח מכסה פריצה לעסק?

רכישה של כיסוי פריצה ושוד הוא חיוני לכל בית עסק, אולם הוא לא מכסה מקרים בהם נפרצו מאגרי המידע של החברה או העסק באמצעות התקפת סייבר. מה ניתן לעשות בנידון?

סקוץ
הכל לבית
3 טיפים מקצועיים לניקיון דירות בכלום זמן

הזמן בו משקיעים בניקוי שוטף של הדירה הוא בהתאם למספר החדרים והתכולה של הדירה והאם מדובר על ניקיון יסודי או חלקי. קבלו 3 טיפים מקצועיים לניקיון דירות בכלום זמן.  

עורך דין נכות כללית
עריכת דין
קביעת אחוזי נכות כללית – מדריך מקוצר

מלבד הפגיעה במצב הבריאותי וביכולת לנהל שגרת חיים נורמטיבית, למצב של נכות עלולות להיות השלכות כלכליות מהותיות, הן בשל ההוצאות הרפואיות והן בשל הפגיעה ביכולת ההשתכרות. בכדי להקל על ההתמודדות

איך הבריאות שלך משפיעה על הזוגיות
למבוגרים
איך הבריאות שלך משפיעה על הזוגיות

מצב הבריאותי שלך תופס חלק נכבד ועיקרי לאורך החיים שלך. כשאתה מרגיש טוב אתה יכול לבצע מגוון רחב של פעולות שונות, כמו ללכת לעבודה ולהגיע לתפוקה מצוינת, כמו לצאת עם