עובדת שכירה? ייתכן ומגיעים לך החזרי מס

האם ידעת שייתכן ומגיעים לך החזרי מס בגובה אלפי שקלים? כל כך הרבה נשים בישראל אינן מודעות לעניין הזכויות שלהן בעבודה, ומעט בקיאות עשויה להביא לכיסכן לא מעט כספים. מדובר בכסף שמגיע לכן, במיסים שנלקחו מכן שלא בסכומים הנכונים – ואת ההפרשים אתן יכולות לקבל בחזרה.

מה זה החזרי מס?

העובדים בישראל, עצמאיים ושכירים כאחד, משלמים מיסים באופן קבוע. אבל בעוד עצמאיים נוטים פחות לטעות בחישובי המס שלהם, כיוון שהן נדרשים לדיווח חודשי על הוצאותיהם, השכירים פעמים רבות משלמים הרבה יותר מס ממה שהם אמורים לשלם.

העניין נובע, בעיקר, מחוסר מודעות ולעיתים אפילו רתיעה ממוסדות המדינה. לא חסרים אנשים שיודעים בוודאות כי הם משלמים הרבה יותר מיסים ממה שהם צריכים, אבל פשוט מעדיפים שלא לטרוח ו"להשאיר את המצב כפי שהוא", וזוהי גישה מוטעית. כאשר הסכום שאת, כעובדת, משלמת מדי חודש בחודשו למדינה הוא גבוה ממה שאת אמורה – ברור לחלוטין שאת צריכה לעשות הכול על מנת לקבל את הכסף שלך בחזרה לחשבון הבנק. איך עושים זאת ומהן יתרונותייך כאישה עובדת?

האם לנשים עובדות תיתכן העדפה בקבלת ההחזר?

החוק הישראלי אינו מפלה בין נשים לגברים בעניין המס, אבל יש דבר אחד שרק נשים יכולות לעשות – וזה ללדת. במידה ואת אם ויצאת לחופשת לידה, אשר גרמה להפסקה בעבודה או שפשוט הארכת את חופשת הלידה שלך שלא בתשלום, ייתכן ושילמת יותר מס מהנדרש.

כמובן שעבור כל אישה זה עניין אישי, אבל בהחלט ניתן לומר כי בנוגע לנקודות זכות המגיעות לכל אזרח ישראלי המתאים לדרישות – חיילים משוחררים, תושבים של עיירות פיתוח ועוד, לנשים יש עוד זכות אחת ייחודית והיא עניין חופשת הלידה.

עובדת שכירה

כיצד יש להגיש את הבקשה?

כדאי לך לברר האם במידה וילדת בשנת המס החולפת, או בשש השנים שלפניה – חופשת הלידה השפיעה בצורה כזאת או אחרת על גובה המס ששילמת. במידה וכן, כדאי לך לשנס מותניים, למלא את הטפסים המתאימים ולהגיש בקשה לקבלת החזרי מס. במידה ויימצא ואכן שילמת סכום גדול יותר ממה שדורש החוק – תוכלי לקבל את ההפרש הזה אל חשבונך.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בניית אתר וורדפרס
דיגיטל
למה עדיף לבנות אתר וורדפרס ולא אתר בקוד

כל התהליך של בניית אתר, מצריכה הרבה שלבים בדרך להכוונה ובנייה נכונה ומותאמת לצרכים שלכם. תצטרכו להגדיר קהל יעד, להתאים את המבנה לצרכים של הקהל, לבחור פלטפורמה ועוד המון דברים.

לאס וגאס
אופנה
פעם ראשונה בווגאס? זה קוד הלבוש המקובל

לאס וגאס, עיר החטאים והאורות הבוהקים, ידועה גם בסגנון הלבוש הייחודי שלה. בין אם אתם מתכננים ליהנות מהקזינו, לראות מופעים מרהיבים, או פשוט לטייל ברחובות הסואנים, חשוב להכיר את קוד