קורס מדריכי רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית הפכה בשנים האחרונות לכלי מועדף עבור טיפול בקשיים רגשיים ונפשיים. אז מהי רכיבה טיפולית, מי זקוק ומה היתרונות? כל הפרטים.

מהי רכיבה טיפולית?

רכיבה טיפולית היא שיטת טיפול בעזרת בעלי חיים הנהוגה בכל רחבי העולם, והיא משלבת מרכיבים חינוכיים, פסיכולוגים ושיקומיים באמצעות שימוש סוסים. למעשה, מסבירים בארגון "רטורנו" אשר הינו הגוף הדתי היחידי בישראל אשר מלמד ומטפל באמצעות רכיבה טיפולית מדובר בטכניקת טיפול חדשנית אשר מיועדת ללמד את המטופל ולקבע אצלו, את היכולת להתמודד עם קשיים רגשיים, נפשיים, התנהגותיים ומוטוריים. הרכיבה הטיפולית מבוססת על למידת סט שלם של יכולות אלמנטריות, שהמטופל מתקשה ביישומן, ובכלל זה: הקשבה, תקשורת, התבוננות, אחריות, אכפתיות, אינטימיות, ריכוז ועוד, כאשר במסגרת הטיפול ברכיבה הטיפולית לומד המטופל לתקשר עם הסוס, להיכנס לסיטואציה בתוך תפקיד, להתמודד עם הפחד ולבסוף “לתפוס את המושכות”, לשלוט בסיטואציה ולהנהיג. תהליך הלמידה מבוסס על קשת שלמה של חוויות ורגשות אותם חווה המטופל לאורך הטיפול: פחדים, כישלונות, אומץ, עשייה, הצלחות, חששות, דאגות, למידה ותגובה, ועוד, אך חשוב לציין כי לרכיבה הטיפולית מיוחסות גם תועלות פיזיות כדוגמת שיווי משקל, קואורדינציה, זריזות ומוטוריקה, כמו גם תועלות פיזיולוגיות כדוגמת שיפור זרימת הדם, היציבה, חוזק השרירים והנשימה.

מהם סוגי הטיפולים האפשריים?


צוות המומחים של ארגון רטונו מסביר כי רכיבה טיפולית מתייחסת למעשה למספר סוגים שונים של טיפולים, כאשר המרכזיים שבהם הם:

  • רכיבה טיפולית – מדובר בפעילות תרפיסטית אשר נעשית רק ע"י מדריך רכיבה מקצועי. המטופל מבצע תרגילים בהתאם להוראות הכוללים בין השאר הפעלת שרירים, חציית קו אמצע, שווי משקל ועוד. רכיבה טיפולית מתבצעת בשלבים בהתאם למצבו של המטופל.
  •  היפותרפיה – מדובר בפעילות פרא- רפואית אשר נעשית ע"י מרפא בעיסוק, כשגב הסוס מהווה למעשה אמצעי לטיפול ממוקד בלקות ספציפית.
  •  פסיכותרפיה באמצעות סוס – מדובר בטיפול פסיכולוגי שבו מטפל אשר הוסמך לנושא משתמש בסוס כאמצעי להעברת רגשות, קבלה ופעילות קבוצתית, לפרטים נוספים.

רכיבה טיפולית

מהם היתרונות של רכיבה טיפולית?


ממחקרים רבים אשר נעשו בתחום אשר צובר תאוצה בשנים האחרונות עולה כי הרכיבה הטיפולית מהווה דרך טיפול משמעותית ביותר לחיבור בין גוף ונפש, בייחוד אצל ילדים. לכן, רבים מעוניינים לעסוק במקצוע פורץ הדרך הזה ובאמצעות ארגון רטורנו ניתן להירשם לקורס מדריכי רכיבה טיפולית אשר מתקיים בחווה של הארגון באמצעות סוסים שנבחרו במיוחד לצורך הדרכת הרכיבה, כמו גם שילוב של מיטב התכנים הכוללים תכנים עיונים וכן מעשיים אצל מיטב אנשי המקצוע העוסקים ברכיבה טיפולית. בנוסף, ההכשרה מתבצעת בפיקוח מנהל הספורט בישראל (תנאי מהותי להכשרה) כאשר בסופה תוכלו גם אתם להצטרף לצוות העובדים של הארגון ובכך לשנות את חייהם של מטופלים רבים באמצעות ענף הטיפול המתקדם והטוב ביותר הקיים כיום בעולם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אינסטלטור בבור ביוב
לבית ולגינה
פתיחת סתימה כתוצאה משורשים

עצים ברחובות זה דבר נפלא שמייצר לנו את תחושת הטבע המתפרץ בקרבת הבית, בעיקר אם גרים במקום עירוני. הרשויות המקומיות שותלות עצים יפים ומרשימים, לעיתים מדובר בעצים מאוד גדולים שמכים

מה זה HPL
כללי
מה זה HPL?

למינציה בלחץ גבוה (HPL) הוא חומר משטח בשימוש נרחב המציע גם עמידות וגם משיכה אסתטית. עם יכולתו לעמוד בפני שחיקה, לחות והשפעות, HPL הפכה לבחירה מועדפת בתעשיות שונות, כולל עיצוב

אתר מקודם
דיגיטל
אתרים מעוררי השראה שחובה להכיר

עידן האינטרנט מעניק לנו שפע של ידע וגישות לעולמות מיוחדים שלא היו מסוגלים להכיר ללא האינטרנט. אם אתם שואפים לבנות אתר מנצח – אין כמו ללמוד מאתרים מנצחים שכבר קיימים!