בעולם העסקים חברות מחפשות ללא הרף דרכים חדשניות ויעילות להגדיל את נוכחותן בשוק ולחזק את הקשר עם לקוחותיהן. אחת האסטרטגיות הנפוצות היא שימוש במוצרים ממותגים כחלק ממאמצי השיווק והפרסום. מטריות, עטים, כוסות, ופריטים יומיומיים אחרים הנושאים את לוגו החברה, הפכו לכלי שיווקי נפוץ. בין מגוון המוצרים הללו, מטריות ממותגות תופסות מקום מיוחד, בזכות השילוב הייחודי של שימושיות ונראות.
הכוח השקט של המיתוג
בעולם השיווק של היום, כל נקודת מגע עם הלקוח היא הזדמנות. מטריות ממותגות הן דוגמה מצוינת לאיך חפץ יומיומי יכול להפוך לכלי שיווקי עוצמתי. אבל בואו נהיה כנים – האם זה באמת עובד, או שזה סתם עוד גימיק שיווקי שכולם קופצים עליו?
למה דווקא מטריה?
בואו נחשוב על זה רגע. מטריה היא לא סתם עוד סתם מוצר ממותג. היא מגנה עלינו, מצילה אותנו מהגשם, ובמקרים רבים – הופכת ליום גשום וקודר ליותר נעים. כשאנחנו מקבלים מטריה ממותגת, אנחנו לא סתם מקבלים עוד גאדג'ט שיזרק לפח. אנחנו מקבלים משהו שימושי, שילווה אותנו בימים קשים (תרתי משמע).
הנראות שעושה את ההבדל
עכשיו, בואו נדבר על הנראות. מטריות ממותגות הן כמו שלטי פרסום ניידים. בכל פעם שמישהו פותח את המטריה שלו, הלוגו של החברה שלכם מתנוסס בגאווה מעל ראשו. זה לא משנה אם זה בדרך לעבודה, בתור לאוטובוס, או סתם בטיול בפארק – המותג שלכם שם, נוכח ובולט.
יותר מסתם לוגו
אבל מטריות ממותגות הן יותר מסתם פלטפורמה לשים עליה לוגו. הן הזדמנות ליצור חוויה. חשבו על זה – אתם יכולים לעצב מטריה שתשקף את הערכים של החברה שלכם. מטריה אקולוגית לחברה שדואגת לסביבה, מטריה עם עיצוב מיוחד לחברת עיצוב, או אפילו מטריה עם ציטוטים מעוררי השראה לחברת ייעוץ. האפשרויות הן אינסופיות.
מעבר לשורה התחתונה
כשמדברים על מטריות ממותגות, קל להתמקד רק בשורה התחתונה – כמה זה יעלה וכמה לקוחות זה יביא. אבל האמת היא שהערך האמיתי הוא במשהו פחות מדיד – הקשר שנוצר עם הלקוח. כשאתם נותנים ללקוח מטריה ממותגת, אתם לא סתם נותנים לו מוצר. אתם נותנים לו הגנה מהגשם, אתם מראים שאתם חושבים עליו. זה יוצר תחושה של הערכה, של קשר אישי. וזה, חברים, שווה הרבה יותר מכל קמפיין פרסומי.
לסיכום
האם מטריות ממותגות הן גימיק או אסטרטגיה שיווקית חכמה? התשובה, כמו תמיד, היא שזה תלוי בביצוע. מטריה ממותגת איכותית, שמחולקת בצורה חכמה ומכוונת, יכולה להיות הרבה יותר מסתם גימיק. היא יכולה להיות תזכורת קבועה ללקוחות ולעובדים על הערכים של החברה שלכם. היא יכולה ליצור תחושה של הערכה ונאמנות. והכי חשוב – היא יכולה לגרום לאנשים לחשוב עליכם בכל פעם שיורד גשם. אז בפעם הבאה שאתם חושבים על דרכים יצירתיות לקדם את העסק שלכם, תחשבו על מטריה ממותגת.